Opendeurdagen
Bl

Tips & Tricks
Bl'Oktips

It’s that time of the year again. Duizenden studenten kruipen terug achter hun boeken om te studeren. Een gezonde levensstijl versterkt de studeerprestaties. Zeg vaarwel tegen die stress en vermoeidheid dankzij onze tips.

Time is honey

Maak van je maaltijd een heerlijk pauzemoment. Voorzie dus zeker voldoende tijd maaltijd. Zo verzet je nog eens je gedachten.

Bye cafeïne

Let op met cafeïne-houdende dranken zoals koffie en energy drinks. Ze zorgen dan wel voor een opkikker maar tasten je slaapkwaliteit aan. En die slaap is essentieel om je concentratieniveau achteraf op peil te houden.

Kies altijd voor een lichte maaltijd

Eet naast drie maaltijden overdag enkele lichte tussendoortjes zoals een stuk fruit of yoghurt.

Tisanes zijn in!

Tisanes wat? Tisanes zijn aftreksels van kruiden die resulteren in een heerlijk drankje. Ze zijn gezonder dan al die cafeïne-houdende drankjes en werken bovendien stimulerend voor het brein.

Origin’O tisane tip:

Heb je stress, dan kan je een mengeling maken van valeriaan, citroenmelisse en kamille

Om het concentratievermogen op te krikken kan je een tisane maken van ginseng, tijm en rozemarijn.

Superfoods maken je superslim

Raar maar waar: Zink heeft een positief effect op het kortetermijngeheugen. Het helpt je beter de leerstof te memoriseren. Om meer zink op te nemen, nuttig je best veel kaas- en graanproducten. Ook noten, schaal- en schelpdieren werken mee aan een beter geheugen.

IJzer om de laatste loodjes door te komen.

De laatste loodjes wegen het zwaarst. De vermoeidheid begint nu echt wel parten te spelen. Maar kop op, je bent er bijna. We geven je nog een laatste natuurlijk middeltje mee. Ijzer bevordert het intellectueel presteren en helpt perfect tegen de vermoeidheid. IJzer zit in spinazie en donkergroene bladgroenten zoals boerenkool. Gedroogd fruit, peulvruchten, zaden en noten hebben eveneens een positief effect tegen moeheid. Ook jodium helpt tegen de afmatting. Dat vind je vooral terug in allerlei vissoorten en ‘zeegroenten’. Zeewier, zeekraal en lamsoor helpen wel degelijk tegen die vermoeidheid.



Ontdek meer

Nieuwsbrief


Blijf op de hoogte van de laatste activiteiten.
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.

Deze website gebruikt cookies

Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Deze kan je weigeren indien je dit wenst.

Meer informatie over cookies